פרשת וירא | תשפ"ה

צילום מסך 2024-11-17 104800

פרשת וירא | תשפ"ה

 

 

מה התחדש השבוע?

 

 

1.מסע "מאמין וזורע" – השבוע יצאו בנות החמישית לאיזור הגלבוע ומעיין חרוד . את המסע פתחו בירידה מאתגרת ב"עמק הנעלם" לאחר מכן, הגיעו לחניון מעיין חרוד שם הקימו אוהלים במו ידיהן. בבוקר, הבנות השכימו קום ועלו לקראת זריחה לתצפית על העמק. שם התפללו ולמדו על רחל אימנו. משם יצאו להתנדבות חקלאית במסגרת השומר החדש" באיזור מחולה . במחולה נפגשו עם הרבנית וקיימו יחידות סיכום עם המחנכות. לקינוח שכשכו בנחל הקיבוצים. לסיכום פגשנו דמויות מאמינות וזורעות רבות מההווה והעבר שלימדו אותנו להאמין ולחלום בגדול ובהתאם גם לעשות גם אם את התוצאות לא ניתן לראות מיד. תודה גדולה לרב מייזליש ולמיכל על הובלת המסע, למחנכות והמדריכות, לגלית אם הבית , לאלון ולכל המורים שהגיעו וסייעו מאוד בכל דבר שצריך. 

2.יום פטירת רחל אימנו- ביום שלישי, יום פטירת רחל אימנו ניתן היה להרגיש במיצג שהכינו המדריכות בכניסה לחד"א. בנוסף התקיימה הפרשת חלה. 

3.מפגש דתיים וחילוניים-  בנות השביעית השבוע נפגשו עם בנות כיתה יא מבי"ס מעין שחר, בעין החורש, במסגרת מפגש "דתיים-חילוניים". למפגש קדם שיעור הכנה עם המחנכות והרבנית.  
 את המפגש עצמו התחלנו בבי"מד עם הרבנית וסרטון קצר. אח"כ  התפצלנו למעגלים בחד"א. נציגות משני בתי הספר הנחו את הדיון  במסגרת שאילת שאלות בסגנון "סליחה על השאלה".  היה חיבור מדהים, המפגש זרם והשאיר טעם של עוד…  
את היום סיכמנו עם פאנל של כל צוות השביעית והרב גלעד, בו ליבנו את התחושות והשאלות שנשארו פתוחות מהבוקר.

4.שעת חירום– השבוע היתה אזעקה בכפר פינס. בהתאם להנחיות הבנות נכנסו למרחבים מוגנים קרובים ובסך הכל שמרו על קור רוח ואוירה טובה.

5.הכנת חלות למפונים- בנות כיתה ט3 הכינו חלות למפונים מקריית שמונה שמתגוררים זמנית בנתניה.

בפרשה יש שני פסוקים שנראים סותרים בפרק כב, יז: כתוב:  "וירש זרעך את שער אויביו" ובפסוק לאחר מכן  כתוב: "והתברכו בך כל גויי הארץ" 
הברכות נראות סותרות.  לפי הפסוק הראשון נראה שיש לנו אויבים ולפי הפסוק השני האויבים שלו מתברכים ממנו.
הרב קוק בפירושו לפרשת העקידה מסביר את העניין בכך  שלעם ישראל יש שני מימדים: מימד גלוי ומימד נסתר, מימד טבעי ומימד על טבעי.  במימד הטבעי יש לנו אויבים שרוצים שרוצים לפגוע בנו ולהתנכל לנו ובמישור הזה אנו מנהלים מלחמות אבל במישור השני,העל טבעי, עם ישראל הוא לא עוד עם ככל העמים. יש לו סוג של גילוי ויעוד מיוחד בעולם: עם זה יצרתי לי תהילתי יספרו". כלומר: במישור הגלוי עם ישראל נראה כעם רגיל שבין השאר מתמודד עם האויבים. אבל באמת , עם ישראל שונה מכל העמים . יש לו יעוד מיוחד. 
ולכן יש שני שלבים: שלב אחד שבו עם ישראל נאלץ להתמודד עם אויביו ולהכריע רותם.
שלב שני: שהעולם מכיר ומוקיר את עם ישראל ופתוח לקבל ממנו ברכה. 
גם בגמרא במסכת ברכות מובא על הפסוק  "לך ה' הגדולה והגבורה והנצח וההוד": 
הנצח- זו ירושלים. ההוד- זה בית מקדש 
נצח מלשון מלחמות, לנצח.  זה השלב הראשון של המלחמות 
ההוד- זה בית המקדש. זה השלב שאיננו צריכים להכריע את האויב בשביל שהעולם יקבל את השפע שלנו. (הרב ליאור לביא)
בימינו אלו, אנו נמצאים במלחמה, בשלב הנצח, המלחמה על ירושלים. (גם כשאנו נלחמים בעזה ובלבנון)

בע"ה אנו מתפללים לנצח את אויבינו ומתוך כך גם להגיע לנצח על מלאכת בית ה'