פרשת תצוה | תשפ"ד

לוח תוספתא

פרשת תצוה | תשפ"ד

מה התחדש השבוע?

1. התנדבות וטיול אופניים- ביום שלישי היה יום מיוחד באולפנא לבנות שלא נסעו לטיולי הסניפים. פתחנו את היום בשעתיים התנדבות של אריזת ערכות לילדי מפונים. המשכנו בגשם :) לטיול אופניים כייפי בפארק זבוטינסקי בבינימינה. עם צאת השמש, אכלנו צהרים שהבאנו מהאולפנא ולאחר מכן כל כיתה יצאה עם המדריכה לפעילות כתתית במקום אחר. הבנות נהנו מאוד. היתה אווירה משפחתית. 

2. שבוע ירושלים – בנות השמינית יצאו  לשבוע ירושלים. במהלך השבוע הבנות לנו בישיבת התפוצות בהר ציון, וכל יום היה גדוש בסיורים באתרים שונים, מפגשים עם אנשים וכולל יחידות תוכן שהצוות העביר. המסע התחיל עם שיעור פתיחה של הרבנית בהיכל שלמה, בערב היום הראשון הבנות הלכו לבית משפחת חלמיש בעיר דוד ושמעו שיחה מאפרת על היישוב היהודי והחיים שם, אתמול שמעו שיעור מהרב אבינר, ובערב נסעו לקבר רחל ופגשו שם את מיכל תושבת המקום, בשישי שמעו את הרב צוהר בהר הזיתים ואח"כ מישהי שגרה בבית החושן. בערב כל כתה הלכה להתארח אצל משפחה בירושלים. בשבת נפגשו עם משפחות ברובע, ושמעו שיעור של הרבנית עידית ב"ה הייתה אוירה טובה והבנות התחברו לירושלים של מטה ולירושלים של מעלה, בלימוד, בסיור ובחוויה. ישר כח למיכל ולצוות שמינית על הארגון והובלת המסע תוך חשיבה על פרטי הפרטים. תודה לכל המורים שהצטרפו למסע. זה משמעותי מאוד. תודה למיתר שהצטרפה והפעילה את הבנות בשירה משותפת מרגשת למרגלות שערי חולדה. תודה ליעל, לאלון, לאברהם למירי ואלישבע שעזרו אף הם בכל הצד הטכני. 

3. חידון תנ"ך- ביום רביעי התקיים חידון תנ"ך המחוזי (התיישבותי) בימין אורד. בחידון השתתפה עדי פרגון מכיתה יא3. בנות הכיתה  נסעו לצפות ולעודד. עדי זכתה במקום השלישי. ישר כח! שנזכה להרבות בלימוד תורה.

בתחילת פרשת תצוה נאמר: 'וייקחו אליך שמן זית זך כתית למאור להעלות נר תמיד'. 
איך נוצר שמן? שמן נוצר על ידי לחץ אדיר על זיתים באמצעות מכבש חיצוני.
השמן מדליק אור שהוא נקודת החיבור בין החומר והרוח. על מנת ליצור אור בעולם- צריך לחץ. 
היום, פורים קטן. גם בסיפור פורים אנו רואים דבר דומה:  מתוארת חברה יהודית שנמצאת בשאננות ומשתתפת בסעודת אחשוורוש. 
הדרך בה היהודים מתעוררים לתשובה היא באמצעות לחץ חיצוני. 
חז"ל אומרים ש'גדולה הסרת טבעת של אחשוורוש יותר מכל דברי התוכחה של הנביאים'. היינו בכדי שהמציאות תתקדם לא מספיק רצון טוב אלא יש צורך שהמציאות החיצונית תתקומם באופן גלוי כנגד העיוות. כוחו של המן הוא כוח שלוחץ את החיים שלנו בכל דור ודור – ודווקא הוא גורם להוציא מאתנו כוחות שלא ידענו על קיומם. (הרב לונדין)
"בימים ההם בזמן הזה", גם המלחמה הנוכחית, מגלה ומוציאה לפועל את הכוחות הגדולים הטמונים בעם. כוחות של גבורה, מסירות נפש , גמילות חסד ואחדות.