שבוע ירושלים | שמינית תשפ"ב

שיתוף מחוויות שבוע ירושלים.🕍
סיימנו שלושה ימים אינטנסיביים במסע

יום א'- דוד המלך👑
את המסע התחלנו בהיכל שלמה,שם הבחנו בין ציון לירושלים. צעדנו על חומות העיר העתיקה בשירה ובמצב רוח מרומם, עקבנו אחרי המסע🛣️ מירושלים לירושלים האישי של כל משפחה שיצאה לגלות אחרי החורבן בית שני וחוזרת מכל קצוות תבל לאחר 2000 שנות גלות, למדנו ושרנו את שירי המעלות, 🎶מול שערי חולדה. אחרי א. ערב, ירדנו לעיר דוד והתארחנו בביתה של אפרת חלמיש, תושבת המקום.🎻

יום ב' – הר הבית בידינו ✋
למחרת פתחנו את היום בתצפית מהר הצופים☀️🌅 המשכנו משם לעמק צורים, שם סיננו עפר מהר הבית ואף מצאנו כמה ממצאים מעניינים🪔⚱️📜 צעדנו לעיר דוד וקיבלנו הסבר מעמיק, היינו במייצג של הבית השרוף ועסקנו בנושא אהבת חינם 💕
שמענו את הרב אבינר בשו"ת בנושאי גאולה ועוד נושאים שונים המעסיקים את הבנות. הבנות קיבלו שוברים🎫 לא. ערב שווה במסעדות שונות בעיר העתיקה🌯🌮. סיימנו את היום בסיור במנהרות הכותל ותפילה📖 במקום הכי קרוב לקודש הקודשים❗
יום ג' -בסימן אם בהר חצבת אבן
התחלנו את היום במרתף השואה🔯 המשכנו בשביל המחבר,🔗תוך ציון נקודות חשובות בהסטוריה ובדרך להקמת המדינה בהר הרצל, פקדנו קברים ובתחתית הר הרצל נכנסו להיכל הזכרון,🕯️
לקראת שקיעה הגענו להר הזתים לקברו של הר' קוק ותצפית משגעת על הר הבית שמענו מילים מרוממות מהרב צהר וסיימנו בתפילת "והשב את עבודה לדביר ביתך" ,🕎 בבית אורות הסמוכה שמענו שיחה מתושבת המקום ורקדנו. למי שנשאר כח אחרי היום העמוס המשיכה לתפילה בקבר רחל.
לאחר מכן ביקרנו בשוק מחנה יהודה, מסיירים בין שכונות ומתבשמות מניחוחות הכנת השבת בירושלים קיבלנו שבת בכותל המערבי, ולאחר הסעודה הלכנו לבקר בטישים חסידיים במאה שערים. במהלך השבת התארחנו אצל משפחות ברובע ושמענו על החיים בעיר העתיקה, שמענו מהרבנית עידית איצקוביץ שיעור, שחיבר את כל הדברים שעסקנו בהם במהלך השבוע לתוך עבודת המקדש והעבודה האישית  של כל אדם מישראל.  היה שבוע אינטנסיבי, מרגש, מחכים, מרומם ומחבר! חיבור בין בת לעצמה, בין כל אחת לחברתה, בין כל בת לעמה, בין כל אחת מאתנו לירושלים ובין כל אחת מאתנו לרבונו של עולם. אשרינו שזכינו.